Saturday, May 1, 2010

Haircut






My hair has grown really really long, it has not been cut since last September ('09) so I am thinking of getting it cut... but how, and where, and do I get a style??? What would suit me?? OR should I just not care, just get the normal cut that I get??? I am torn, part of me wants to try something new... but I also know myself well enough to know that if I get it cut in a style that requires ANY fluffing or caring after a shower, it's not going to happen... It's nice to just get out of the shower and brush through the hair and then not care about it again.... I like that! Nice and easy. BUT I've also done the SAME THING for SOOOOO LONG that it's gotten boring... there are so many things to consider and I'm terribly confused... sigh... HELP, anyone??

2 comments:

kimi + joe said...

I felt the same way about my hair for years - long and easy suited me. Getting up the courage to cut it was awesome and the cut is much more flattering. I wouldn't go above your chin for your first big cut -- it can be scary. Between your shoulders and chin would be fabulous. I wish you well - go for it!

Anette said...

Jeg har nettopp vært gjennom samme kvaler!!! Og jeg har fått kort hår!!! Weeeeeee!!! Og DET er mange år siden, det.... Har ikke fått tatt noe bilde enda, men det kommer sikkert til helgen. Leo og jeg skal til London i morgen, og forhåpentligvis klarer jeg å komme meg litt foran kamera, også ;o)
Jeg har alltid tenkt som deg; langt er lett. Men man blir jo bare sååååå fin med litt oppklippet hår!! Og jeg bruker ikke mer enn 2 min ekstra på håret om morgenen nå. Men det beste er alle de positive kommentarene om at dette burde jeg gjort for lenge siden, dette kledde jeg utrolig godt og (sist men ikke minst...) at jeg ser mye yngre ut!!!!
Finn en frisør du stoler på (evt en som har et godt rykte) og la vedkommende hjelpe deg. Lurt å ta med noen bilder av hva du kunne tenkt deg (evt ikke tenkt deg..), så kommer dere nok fram til noe.
Lykke til!!! Just go for it!! Hår vokser ut igjen, vettu ;o)